Vejle Fjord Hotel & Spa, Daugaard!

Vejle Fjord Hotel.

udsigt fra Vejle Fjord Hotel

Vejle Fjord Hotel

Vi er så heldige at vi ikke bor så langt fra Vejle Fjord Hotel. De har fået adskillige priser for både deres spa og hotel. Det gør meget, når man er syg som jeg, at selve det at skulle køre derud, ikke er en kæmpe rejse.

Selve køreturen dertil er faktisk utrolig smuk – man kører i landomgivelser, med kig til fjorden af og til! Selve hotellet ligger for enden af en vej, ligesom ned i en lille gryde, og imellem en masse smukke træer! Så inden man kommer ind på hotellet – når man faktisk af at stresse lidt af, bare pga omgivelserne!

Ophold, eller dagsspa!?

Min mand og jeg har været ret begejstrede for stedet, trods det er til den dyre side! Så vi har både været på et ophold med overnatning derude, men har også benyttet os af deres tilbud om dagsspa! Begge dele kan anbefales – så hvis man ikke lige synes man kan finde pengene til et ophold med overnatning, så er deres dagsspa også skønt!

Men fordi stedet er meget populært, så kan man ikke bare køre derud og regne med at der er plads! Det må jeg sige at jeg synes er ærgerligt! For med et svingende helbred, så ved man jo ikke altid hvornår man kan tage afsted! Så altid ring først og reserver pladser!

Spaen på Vejle Fjord Hotel!

Indgang til spa på Vejle Fjord Hotel

Når man kommer ind i deres spa – så starter man ved receptionen, hvor man får udleveret en pakke bestående af 2 håndklæder, tøfler og badekåbe! Så lad endelig de ting blive hjemme!

I omklædningen er der skabe med lås, der er shampoo, balsam og kropssæbe til fri afbenyttelse og i lækker kvalitet! Produkterne findes både i en version til sart hår, Color og flere andre varianter! Man kan købe det efterfølgende i deres reception, men det er ret dyrt! Lækkert men dyrt! Der er også vatrondeller og makeupfjerner til fri disposition og sidst men ikke mindst ligger der hårtørrer og glattejern fremme! Så de gør noget for at man ikke skal slæbe alt for meget med derud!

Selve omklædningen kunne godt være større. Og baderummene er lavet så man står overfor hinanden og afvasker sig! Ikke så hyggeligt (eller nemt) når man gerne vil skjule sine ar og sin stomipose! Der er også kun 2 toiletter til rådighed, så det kan godt blive en smule trangt, hvis man ankommer sammen med en flok andre! Dog har de maks antal besøgende i deres spa af gangen, hvilket er utrolig dejligt, så man ender aldrig i en overfyldt spa!

Rengøringsmæssigt er forholdene helt i orden!

I Spaen :

Når man kommer ind i deres spa, så er det iført badetøj, tøfler og badekåbe! Der er knager hele vejen rundt i spaen, så man kan hænge sit håndklæde og badekåbe, når man går ned i de forskellige bade! Der er frisk frugt i en afkølet montre, som man må spise alt det man vil af! Der er også frisk vand, og danskvand, the og kaffe til fri afbenyttelse.

Når man går i vandet – så lægger man først mærke til hvor utrolig blødt vandet føles, samt hvor utrolig rent det er! Vi mødte på et tidspunkt deres “vicevært” som fortalte at bunden bliver støvsuget 2 gange om ugen manuelt! Og der er et kæmpe anlæg i kælderen, under spaen, som filtrerer vandet hele tiden, så man ikke flyder rundt i andres hår osv! Det er virkeligt fedt og godt lavet!

De har noget som hedder en VITAL Buffet, som er en frokost buffet som man kan købe derinde! Det er forskellige salater, og lidt kød/fisk eller lignende! Alt sammen koldt anrettet – men meget smagfuldt! Desværre havde vi sidste gang vi var der en dårlig oplevelse med den! Den er åben indtil kl 19, og vi spiste kl 1830. Men det endte ud i opkast mm – så jeg vil ikke anbefale at spise af den alt for sent! Jeg har kontaktet hotellet ang dette, og de har lovet at rette op på det! Så jeg tænker ikke at det kommer til at ske en anden gang – de har trods alt en høj standart derude! Men for en sikkerhedsskyld – så vil jeg bare sige at man skal spise tidligere af den, end vi gjorde dengang! Vi har haft spist af den andre gange – uden problemer af nogen slags, så vi har selvfølgelig bare været uheldige denne gang.

Badene :

Vejle Fjord Hotel Og Spaafdelingen

Selve deres spa er opbygget af forskellige bade og tæller følgende :

• Skovbad 32 grader
  • Udendørs bad 32 grader
  • Hot bad 42 grader
  • Is bad 8 grader
  • Lyd bad 32 grader
  • Aroma bad 32 grader

Så har de et regnskovsbad, indendørs aroma sauna og udendørs almindelig sauna, dampbad og så det nye saltvandsbassinet, som ligger i en anden afdeling! Dette har de gjort for ikke at ødelægget vandet! Vandet i den store afdeling kan nemlig ikke tåle det salt, som der er i salt afdelingen!

Der er liggestole til rådighed (mange af dem), borde med almindelige stole samt en pejs som man kan slænge sig foran! Det er luksus og fordi børn ikke er tilladte – er der en utrolig ro til fordybelse og afslapning derude!

Hvis jeg skal komme med et kritikpunkt, som er et mindre et! Så er det at man godt kan se at det efterhånden trænger til at blive gennemgået fra A-Z af en dygtig maler. Der er en del steder hvor det marmor, som man har spartlet på væggene, er skaldet af! Det giver et slidt udtryk! Men det er selvfølgelig en mindre ting i det store hele!

Hotellet :

Trappe Vejle Fjord Hotel

Værelse Vejle Fjord Hotel

Vejle Fjord Hotel

De 2 gange hvor min mand og jeg har boet på hotellet, har været af forskellig overbevisning for os! Første gang vidste vi ikke så meget om det, så vi tænkte at det var nok bare at bestille et værelse i hovedhuset – så var man sikker på et godt værelse! Men vi blev nu lidt skuffede! Igen følte vi at det var lidt for slidt i forhold til prisen for opholdet! Rengøringen var i orden – så ingen klage på dette!

2. gang var vi så lidt klogere, og gav lidt mere for et bedre værelse! Så da fik vi et lækkert værelse, med god udsigt, og bedre badeværelses forhold! Jeg har lagt lidt billede på fra det!

Vi spiste en 3 retters menu i restauranten – og det var god og lækker mad! Fine små portioner – som jeg fint kunne spise uden at skulle have dårlig samvittighed over at levne! Og da min mand havde spist sin hovedret – kom de sandelig og tilbød ham en ekstra portion mad! Se det er service i mine øjne! For hvis jeg bliver mæt af maden, så ved vi med sikkerhed at han ikke har fået nok! Han spiser jo heldigvis ikke som en fugl!

Forret Vejle Fjord Hotel

Hovedret Vejle Fjord Hotel

Dessert Vejle Fjord Hotel

Morgenbuffen er mega luksus! Der er alt hvad hjertet kan ønske sig! Der var lækkert brød, masser af forskellig frugt, kaffe, The og frisk juice!

Morgenmads buffet Vejle Fjord Hotel

Juicebar Vejle Fjord Hotel

Konklusion :

Jeg kan klart anbefale en tur på Vejle Fjord!

Det er en dyr fornøjelse – men jeg synes personligt at det er pengene værd! Det kan betale sig at tilmelde sig deres nyhedsbrev og så se efter når de har nogle gode tilbud derud til! De har klippekort til deres dagsspa, så hvis man vil det – så er der penge at spare der!

Hvis man har stomi, som jeg, så skal man kunne klare at folk har mulighed for at kigge på en når man bader! Og ligeledes ved skift af pose, skal man sørge for at have alt med, så man let kan skifte på toilettet! Det er ikke det nemmeste, men det kan lade sig gøre!

Husk at du ikke behøver at medbringe håndklæder og shampoo/Balsam/Kropssæbe! Alt det har de derude!

Hvis du bor på hotellet, så spørg efter et af de nyere værelser – prisen er ikke så forskellige fra de ældre værelser! Og de er bare lidt mere lækre at bo på!

Sidst men ikke mindst så er der mange skønne vandreruter – både rundt i skoven, men også ned til vandet! Så er man til at blive luftet lidt, så gå endelig en tur i området!

Som det nederste billede viser, har vi faktisk haft kørt derud med pigerne, og gået en tur ned til vandet! Det var super hyggeligt, trods at det var en “regn og rusk” dag!

Så god fornøjelse hvis det ender med en tur på Vejle Fjord – og bare lige til info, så er dette indlæg ikke sponsoreret eller noget! Bare ren min oplevelse af at være gæst på Vejle Fjord!

Update…

En lille Update på den lovende kompensation fra Vejle Fjord Hotel, pga de gener min veninde og jeg havde efter vi havde spist deres Vital Buffet i Spaen.

Vi fik et lille prøvesæt på deres creme’er, som I kan se på billedet! Om det så modsvarer opkast osv – det lader jeg den enkelte om at bedømme 😉

creme fra Vejle Fjord Hotel

En tanke om “Vejle Fjord Hotel & Spa, Daugaard!

1. Så lækkert, det skal da vist prøves en dag. Godt at I også får mulighed for at nyde livet lidt❤️ God anmeldelse af stedet, og jeg fik lige lidt indblik i hvad folk snakker om i rosende toner, når de fortæller om Vejle Fjord spa og wellness 👍🍾🎉☕️