Nyt på fronten inden “skæbnemødet” (Eller hvad man nu skal kalde det)

Viborg!

Så blev det ferietid for pigerne, og hvor har jeg set frem til det! For nogle er det lidt en udfordring at skulle have deres unger hjemme i så lang tid! Men jeg ELSKER det, og det er altid så trist for mig når deres ferier slutter!

Nå men fredag kl 14 blev de hentet af mormor og morfar! De skulle starte med en weekendtur med dem i campingvogn! De ville tage pigerne med til Viborg, så de kunne tage dem med til Hjerl hede! Jeg har ikke været på Hjerl hede, siden jeg sad i en bæresele på min fars mave! Og min mand elsker også at besøge den slags steder – så vi aftalte at tage derop lørdag og tage med på Hjerl hede! Vi vil så tage en overnatning på enten vandrerhjemmet eller et hotel deroppe, og så tage pigerne med hjem søndag! Selvfølgelig emder det med at Det Palliative Team prøver at spænde ben for vores tur… igen igen!

Medicin!

Jeg afleverer min anmodning om at få hjælp til at få udleveret medicin i Viborg! De godkender turen, og vi bestemmer os for at bestille et værelse på Best Western i Viborg! Vandrerhjemmet var nemlig total booked, så vi måtte “nøjes” med luksus udgaven af en overnatning 😉 )

Fredag kommer sygeplejesken så og fortæller at Det Palliative Team har besluttet sig for at lørdag udleverer man medicin til både lørdag og søndag. De synes at det er for besværligt at skulle bestille en sygeplejeske kun for 1 dag i Viborg! Vi bliver begge glædeligt overraskede over at de ligefrem kan se at det vil være bedre sådan. Åh ja jeg skal blive klogere!

Da sygeplejersken så kommer lørdag, fortæller hun så at de efterfølgende ringer til dem fredag, og har besluttet sig for at det vil de ikke alligevel! Nej jeg må få udleveret min normale dosis til lørdag samt 1 ekstra portion til søndag morgen! Dvs at vi skal være tilbage i Vejle til kl 11 søndag! Og fordi de først ombestemmer sig fredag eftermiddag, er det for sent at få en sygeplejerske fra Viborg ud at hjælpe søndag.

Ingen kommunikation!

De vælger jo så ikke at fortælle mig noget omkring det, og lade det være op til sygeplejesken om det lørdag morgen! Det er nemlig mega smart, for så kan jeg ikke gøre noget ved det! Det Palliative Team har nemlig lukket fredag efter kl 15, og kan først træffes igen mandag morgen kl 8. Så der er intet at gøre, jeg må bare tage imod det jeg kan få! Og i stedetfor at kunne hygge med mine forældre og ungerne på campingpladsen søndag. Så må vi så køre direkte efter morgenmaden for at kunne være hjemme igen til at modtage resten af søndagens medicin!

Det er så frustrerende, og det virker virkelig til at de med vilje forsøger at gøre alt hvad de kan for at ødelægge de gode ting vi gerne vil som familie! Vi besluttede os for at tage afsted og så måtte vi jo så bare indrette os! Men hvor er det frustrerende at de bare bliver sådan stort set hver gang at vi skal noget!

Hjerl hede.

Bortst fra det så havde vi en hyggelig lørdag på Hjerl Hede. Sienna prøvede at være i skole på den “gamle” måde, men hun slap heldigvis for at få slag med spanskrøret, eller komme i skammekrogen!

Der var mange “levende” mennesker som viste hvordan forskellige ting de var dengang! Der var faktisk også opført en gammel gård, som kommer meget tæt på hvor jeg er vokset op! Så det var meget spændende at se! Pigerne fik også kørt med hestevogn og i et gammel tog!

Det var faktisk ikke så dyrt at komme ind på Hjerl hede. Børnene var gratis, og jeg har et ledsagerkort så vi skulle kun betale for en voksen! En voksen i højsæson koster 150 kr!

Viborg sø camping.

Efter Hjerl hede tog vi hen på hotellet og indlogerede os, og så kørte vi ud til mine forældre og pigerne på campingpladsen! Både hotel og campingpladsen ligger ned til Viborg sø. Min mand og pigerne var også et smut i søen, mens mine forældre grillede lækker mad til os!

Viborg sø camping - etlivmedcancer.dk

Pigerne sov ved mine forældre natten til søndag, og så mødtes vi kl 930 på hotellet, hvor vi spiste morgenmad sammen! Fordi vi så skulle det før hjem end planlagt, så måtte vi gøre sådan! Ellers var planen at vi ville have spist morgenmad sammen på campingpladsen! Men det var jo lækkert med sådan en gang morgen hotel brunch! Og der var pandekager og friskskåret melon til pigerne – så de var lykkelige!

Brunch buffet, Hotel Best Western Viborg, etlivmedcancer.dk

Fodbold i parken.

Her til aften er vi alle 4 taget ned i parken og se fodbold på storskærm! Det er meget hyggeligt! Vi må håbe at Danmark vinder – det vil live lidt op på stemningen.

Landskamp i mariaparken vejle, etlivmedcancer.dk

Ja og ellers så er vi ved at lade op til mødet imorgen med Det Palliative Team. Vi håber virkelig at vi får lov at få en rimelig ferie i år, men jeg må ærligt sige at jeg er meget tvivlende!

Pigerne skal være sammen med deres italienske grandkusine, og selvfølgelig deres farmor! Det glæder de sig til! Og så skal vi mødes på båden imorgen eftermiddag, og have enten champagne eller gravøl! Bom bom bom!

Fortsat god aften til jer alle!

2 tanker om “Nyt på fronten inden “skæbnemødet”

1. Skønt charmerende sted Hjarl hede💖 !!! Dejligt i ku nyde det!!! & hyggelig by Viborg m søerne🌊💙💚🌞M viild træls i sku haste hjem🧡Håber virkelig de har hjertet m & gir jer ok menneskelig ferie!!!! (ja pæn spændende kamp.. sjovt i ser det i byparken😘!) KNUS

2. Sikke en fin blog du har lavet Line😍 du er simpelthen bare en sej kvinde med en skøn familie omkring dig. Tænker tit på dig. Og uanset hvad livet bringer os.. ja så ender det heldigvis med et paradis ❤️ Rigtig god ferie til jer alle😎